Digitalisering

Her finder du problemstillinger indenfor det overordnede tema 'Digitalisering'

Problemstillingerne kommer fra alle hjørner af Københavns Kommune, og varierer fra at være en idé, vi ønsker jeres hjælp til at undersøge nærmere, til et konkret projekt, der har brug for en helt specifik løsning. 

Vi ser frem til at høre jeres bud på, hvordan vi gør København en bedre by for alle borgere.

Forslag til projekt

  1. Brugerbehov i drift af digitale løsninger

    I Københavns Kommune arbejder vi målrettet med at involvere borgere i udviklingen af digitale løsninger. Vi arbejder bl.a. med brugerrejser for at forstå borgernes behov i projekters udviklingsfase. Vi vil gerne blive bedre til at sikre, at disse tilgange og erfaringer kommer med i driften af vores digitale løsninger, så vi løbende har borgernes behov for øje. Hvordan kan brugerinddragelsestilgange og muligvis ‘design thinking’ indgå i driften i digitaliseringsprojekter i Københavns Kommune? Der ønskes bud på metoder, digitale værktøjer eller noget tredje. 

    Forvaltning: Kultur- og Fritidsforvaltningen
    Tilbud: Sparring med service designere
    Data: Interview med systemforvaltere og projektledere. Cirkulærer og forretningsgange for systemdrift mm.

  2. Fremtidens digitale borgerservice

    I Københavns Kommune arbejder vi målrettet med fremtidens digitale service overfor borgerne. Vi arbejder på at forbedre løsninger som digital post, hjemmeside og webblanketter, og ønsker at levere den bedste service for københavnerne via de digitale kanaler. Hvordan kommer Københavns kommune på forkant med borgernes forventning til vores digitale borgerservice? Hvad forventer borgerne i fremtiden og hvordan spiller borgerservice sammen med andre typer digital service?

    Forvaltning: Kultur- og Fritidsforvaltningen
    Tilbud: Præsentation af digitale kanaler i borgerservice, evt. observation i borgerservice.
    Data: Data på brug af forskellige kanaler.

  3. Ibrugtagning af Københavns Kommunes nye fælles intranet

    I starten af 2022 er Københavns Kommune i gang med at tage det første fælles intranet i brug. Intranettet kan herefter tilgås af alle kommunens medarbejdere – også via mobile platforme. Hvordan sikres at flest mulige medarbejdere tager intranettet i brug som et redskab til at finde viden og rette værktøjer, og dermed at gevinsten med et fælles intranet med adgang for alle realiseres?

    Forvaltning: Kultur- og Fritidsforvaltningen
    Tilbud: Dialog med program/serviceejerskab, interviews med forretningsejerskab og udvalgte brugere
    Data: Brugsstatistik (Siteimprove), Usecases, cookbook for fælles migrering

Kontakt for samarbejde

Studieby København

Husk at skrive projektnavn